By

Pogoda coraz bardziej zachęca do wyciągnięcia roweru z garażu. Zanim jednak na niego wsiądziesz, warto zadbać o odpowiednie przygotowanie – i nie chodzi tu wyłącznie o odkurzenie sprzętu po zimie, ale zestawy ćwiczeń, które ułatwią twoim mięśniom sprawny powrót do sezonu rowerowego.

Z pewnością są wśród was zwolenniczki jazdy po rowerze – czy to po mieście, czy po leśnych alejach, wiosenne przejażdżki cieszą, powodują zastrzyk pozytywnej energii oraz pięknie modelują ciało, szczególnie mięśnie nóg i pośladków. To o nie, przed radosnym wskoczeniem na siodełko powinnyśmy zadbać szczególnie – aby uniknąć kontuzji i dokuczliwych zakwasów.

Mniej więcej dwa tygodnie przed planowaną, pierwszą w tym roku przejażdżką skup się na codziennym wykonywaniu kilku prostych ćwiczeń. Gwarantuję ci, że dzięki nim rozpoczniesz  sezon rowerowy jeszcze lepiej!

Zanim wsiądziesz na rower – propozycje kilku ćwiczeń

1. Przysiady

To proste ćwiczenie przygotuje mięśnie ud i pośladków do dużego wysiłku, jaki zapewnia nam pedałowanie. Pamiętaj o odpowiedniej technice wykonywania przysiadów – trzymaj plecy prosto, powoli zginaj kolana tak, jakbyś chciała usiąść na krześle. Wykonuj 3 serie po 15 powtórzeń.

2. Pompki

Nie zapominajmy także o ramionach – w końcu i one wykonują nie lada pracę podczas jazdy na rowerze. W kilka dni odpowiednio rozgrzejesz je wykonując pompki – klasyczne lub damskie. Wykonuj codziennie 3 serie po 10 powtórzeń.

3. Pływanie

Swoje ciało do sezonu rowerowego przygotujesz doskonale także poprzez regularne odwiedzanie pływalni. Podczas pływania ćwiczymy zarówno nogi jak i ramiona, a dodatkowo wzmacniamy kręgosłup. Kilka intensywnych wizyt na basenie przed wsią ściem na rower w zupełności powinny ci wystarczyć. Wskazówka: najszybsze efekty osiągniesz, gdy jak najczęściej będziesz pływała kraulem.

4. Step

Ćwiczenia na stepie doskonale rozgrzeją twoje łydki i uda, dlatego, gdy posiadasz własny „schodek” poświęć codziennie minimum 30 min na dynamiczne ćwiczenia. Substytutem stepu może być także wybieranie schodów zamiast windy. :-)

i-kross-grand-amber-2015

ROWER KROSS GRAND AMBER 2015 – 1034,10 ZŁ

Jak tam wasze przygotowania do sezonu rowerowego?


3 Comments

  1. acerola w proszku / 5 kwietnia 2017 at 11:09 /Odpowiedz

    Czy to prawda, że w trakcie jazdy na rowerze nie powinno się robić przerw na jedzenie i pić tylko wodę? Jaka dieta jest najlepsza dla rowerzystów? :)

  2. Kinga / 11 kwietnia 2017 at 15:38 /Odpowiedz

    Piękny ten rower marzy mi się taki <3 Jak sądzisz, lepiej kupić rower miejski, czy crossowy ? http://treningrowerowy.pl/?q=node/2 (górski już mam, na dalsze eskapady) 😉

    • Joanna Stanuch / 12 kwietnia 2017 at 14:01 /Odpowiedz

      Kinga, to zależy od twoich potrzeb :) crossowy na pewno poza asfaltem sprawdzi się na bardziej wymagających drogach. To taki złoty środek między „góralem” a rowerem miejskim. Z kolei miejski polecam, gdy zależy Ci np. na dojazdach do szkoły czy pracy czy po prostu na przejażdżkach na niewymagającym terenie. Wiele znajdziesz też tutaj: http://www.ceneo.pl/;szukaj-rower+miejski :)

Leave a Reply