By

Pora na koktajl! Ulubiony napój-danie wszystkich dbających o zdrowie święci kulinarny triumf. Jeśli Ty również nie możesz odmówić sobie przyjemności kremowej konsystencji witaminowej bomby, to koniecznie spraw, jak zrobić perfekcyjne smoothie! Bycie FIT zaczynasz od kuchni.

Zielone, kremowe, owocowo-warzywne, na słodko i słono. Dziś nie wyobrażamy sobie, że choćby od czasu do czasu nie wypiłybyśmy pysznego smoothie. Dzięki koktajlom na nowo odkrywamy radość z gotowania. To jak praca alchemika: do naczynia wrzucasz skrupulatnie dobrane składniki, włączasz blender, miksujesz i w jednej chwili masz pokrzepiający napój. My czujemy się oczarowane. 😉

Receptur jest co nie miara, połączeń – zwłaszcza tych najbardziej niespodziewanych – jeszcze więcej! Ale metoda przygotowania perfekcyjnego smoothie pozostaje niezmienna! Poznajcie tajemnicę koktajli od kuchni.

Najważniejsza jest KOLEJNOŚĆ

To najczęstszy błąd osób robiących smoothie. Wyszło za rzadkie? A może problemem jest pokruszony lód (jego brak po miksowaniu)? Okazuje się, że kolejność jest bardzo ważna przy miksowaniu ulubionego koktajlu.

1. Woda i inne płyny

Na samo dno naczynia (np. kielicha) powinien trafić składnik płynny. Ułatwi to miksowanie pozostałych dodatków. Nie wlewaj od razu pełnej porcji określonej w przepisie. Zobacz, jak zachowają się inne składniki (w trakcie mogą puścić wodę).

2. Składnik bazowy

Drugi w kolejności powinien pojawić się składnik bazowy. Od niego zależy, jak gęste będzie smoothie. Jeśli bazą są owoce, to warto je wcześniej zamrozić.

Wskazówka: nie używaj owoców, które pokryte są glazurą (warstwa lodu lub szronu). Stare mrożonki zepsują smak, a woda z roztopionego lodu dodatkowo rozrzedzi koktajl.

jak zrobić perfekcyjne smoothie książki

Na grafice: 1. Koktajle, smoothies… i nie tylko, 16,34 zł; 2. Jak zamieszać w swoim życiu, czyli koktajle dla zdrowia i urody, 20,62 zł; 3. Pij zielone. Soki, koktajle i smoothies, 24,31 zł

3. Świeże warzywa i/lub owoce 

Teraz pora na świeże owoce i warzywa.

4. Dodatkowe składniki

Czwarte piętro należy do dodatków. Będą to przyprawy, suszone owoce (np. jagody Goji), orzechy, aromaty, glony, substancja słodząca itp.

Wskazówka: jeśli chcesz, żeby twoje smoothie było bardziej treściwe, to dodaj do niego białko. Odżywki proteinowe dodatkowo wzbogacą konsystencję koktajlu, a także jego smak. Oferty oraz szeroką gamę smaków możesz sprawdzić TUTAJ.

5. Lód

To OSTATNI składnik. Dlaczego nie na samym dole, blisko ostrzy? Ponieważ temperatura oddawana przez urządzenie w trakcie miksowania mogłaby stopić zmrożone kostki zaraz po ich rozkruszeniu.

Wskazówka: zamiast lodu możesz użyć wodnistych, zamrożonych owoców. Świetnie w tej roli sprawdzą się np. jagody, truskawki czy winogrona.

6. MIKSUJ!

I pij najlepiej, gdy będzie świeży.

Czego unikać?

  1. Picia duszkiem: po pierwsze nie dajesz sobie szans kosztować bukietu przyrządzonej mikstury. Po drugie, jedzenie omija wstępny etap procesu trawienia. Podczas przeżuwania odbywają się ważne zjawiska chemiczne, ułatwiające organizmowi przetwarzanie jedzenia w kolejnych fazach. Pij swój koktajl powoli.
  2. Monotonii: nie rób cały czas tych samych koktajli. Szukaj nowych połączeń i staraj się je urozmaicać. Przecież na co dzień też starasz się wzbogacać swoją dietę.
  3. Złego używania blendera: nie każdy z nas może pochwalić się robotem kuchennym z najwyższej półki. Nie oznacza to, że nie możesz miksować słabszym sprzętem. Musisz kroić składniki na mniejsze kawałki. Jeśli planujesz kupno nowego urządzenia, to zajrzyj TUTAJ.
  4. Łączenia mleka i mleka roślinnego z cytrusami: zestawione w niewłaściwych proporcjach może się zważyć lub zgorzknieć (zdarza się to, gdy koktajl postoi dłużej).
 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz