By

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest jedną z podstaw jego prawidłowego funkcjonowania – nie tylko wtedy, gdy trenujesz. Z drugiej strony, zupełnie powszechną sytuacją jest ta, w której picie wody mineralnej po prostu nie smakuje. W takim razie – co zamiast? Dziś przedstawiamy pomysły na nawadnianie organizmu smacznymi, a zarazem zdrowymi zamiennikami.

Prawda stara jak świat – wodę pić musimy, niezależnie od tego, jaki prowadzimy tryb życia.  Co jednak, gdy nawet najlepsza i najzdrowsza woda ledwie przechodzi nam przez gardło, a my potrzebujemy nawodnienia podczas intensywnych ćwiczeń? Bez paniki – znajdzie się kilka sposobów na to, aby oszukać wybredne kubki smakowe, a jednocześnie nie rezygnować z zapewniania ciału niezbędnego H2O.

Smaczne nawadnianie: Woda  z dodatkiem owoców

Jeśli regularne picie wody mineralnej stanowi dla ciebie problem, dodaj do niej kilka plasterków ulubionych owoców. Cytryna, pomarańcza, a może truskawka? Każdy, świeży owoc będzie doskonałym rozwiązaniem, a ty nie będziesz musiała rezygnować z odpowiedniego nawodnienia organizmu podczas ćwiczeń.

Zielona herbata

Ma mnóstwo antyoksydantów, a do tego kofeinę, która doda ci odrobinę „kopa”.  Przygotuj więc ulubioną, zieloną herbatę i schłodzoną zabierz w ulubionej, treningowej butelce. Pamiętaj jednak, że to rozwiązanie powinno być raczej okazjonalne – w odróżnieniu od wody mineralnej, herbata nie zawiera zbyt wiele magnezu i wapnia, o których w trakcie treningu powinniśmy pamiętać.

Soki zamiast picia wody?

Samodzielnie przygotowany sok owocowy to także zdrowa alternatywa, która zapewni nam mnóstwo cennych mikroelementów, a tponadto – dzięki naturalnej obecności wody w owocach – nawodni. Pamiętajmy jednak, że nie powinniśmy wypijać ich zbyt dużo – nawet domowe soki posiadają w sobie wiele cukrów i potrafią być kaloryczne.

Nawodnij się z miętą

Spróbuj dodać do wody mineralnej liście świeżej mięty. Ten drobny zabieg intensywnie podkreśli smak napoju i być może pozwoli ci się do niego przekonać. Dodatkowo, mięta pozytywnie wpłynie na twój układ trawienny oraz pozwoli na redukcję stresu.

Dodaj komentarz

5 komentarzy do "Nawadnianie podczas treningu. Po co sięgać, gdy nie lubimy wody?"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

Bardzo ciekawe i przyjemne alternatywy podałaś. Dla kogoś kto nie jest ze zwykłą wodą za pan brat to będzie istne objawienie 😀 Dorzuciłbym do tego wodę kokosową, świetnie nawadnia i całkiem przyjemnie smakuje 😉

Jak można wody nie lubić 😛 ona smaku nie ma po prostu ludzi ciągnie do tych cukorwanych napoi kolorowych dodatkowo jeszcze nagazowanych trzeba to ograniczyć bo to zbędne kalorie tylko.

Adam, mylisz się – woda, zwłaszcza ta z dużymi ilościami minerałów ma specyficzny smak i niektórym osobom może nie smakować :) co do napojów gazowanych – zgadzam się w zupełności. To tylko puste kalorie, po których jeszcze bardziej chce nam się pić!

Mi podczas treningu woda smakuje najbardziej i najszybciej gasi pragnienie. Jednak dla osób, które za nią nie przepadają dobrymi rozwiązaniami będą te zaproponowane przez Ciebie.

Ja uwielbiam wodę z dodatkiem owoców. Moje ulubione połączenia to cytryna + mięta, pomarańcza + imbir lub dowolne owoce sezonowe typu truskawki, maliny. Pycha!

wpDiscuz