By

Słyszałaś już o działaniu młodego jęczmienia? Ten produkt w ostatnim czasie bije rekordy popularności, stając tuż obok osławionych superfoods, takich jak na przykład spirulina. Czy rzeczywiście jest wart uwagi?

Czym jest młody, zielony jęczmień?

Choć być może jego nazwa jest dla ciebie nowością, młody jęczmień wcale nie jest ostatnim odkryciem. Stosowano go już w starożytności – podobno już gladiatorzy w antycznym Rzymie sięgali po niego, by wzmocnić się przed walką. Wtedy stosowano go przede wszystkim w formie soku; dziś z kolei młody, zielony jęczmień spotkasz także w proszku i kapsułkach.

Co skrywa młody jęczmień?

Nazywany bywa “najlepszym fast-foodem natury”. Co stoi za jego wspaniałym działaniem? W odróżnieniu od wielu, przereklamowanych suplementów diety, młody jęczmień to prawdziwa skarbnica witamin i minerałów. Znajdziesz w nim między innymi:

  • Witaminy E, C i z grupy B;
  • Kwas foliowy;
  • Beta-karoten;
  • Minerały: potas, wapń, fosfor, krzem, sód, żelazo, mangan.

Młody jęczmień to także cenne źródło błonnika pokarmowego. Na uwagę zasługuje również całe mnóstwo dobroczynnych dla zdrowia aminokwasów. Zwróć uwagę, że część skrywanych w nim substancji to także silne przeciwutleniacze.

Młody jęczmień – efekty stosowania

Po zażywaniu młodego jęczmienia możesz spodziewać się całego szeregu pozytywnych rezultatów – zarówno dla zdrowia organizmu, jak i dla urody.

  • Młody jęczmień oczyszcza organizm z toksyn,
  • To cenne źródło witaminy B12 dla wegetarian i wegan;
  • Duża zawartość wapnia wzmacnia kości i zapobiega ich urazom;
  • Zawarte w nim żelazo wspomaga leczenie anemii;
  • Zmniejsza ryzyko nowotworów;
  • Spowalnia proces starzenia organizmu;
  • Przyspiesza proces gojenia ran i innych stanów zapalnych;
  • Cynk i krzem wpływają na kondycję skóry – niwelują problemy z trądzikiem. Wzmacniają również włosy i paznokcie;
  • Młody jęczmień działa uspokajająco;
  • Wzmacnia odporność, chroni przed infekcjami;
  • Wspomaga regenerację komórek skóry;
  • Zapobiega wahaniom poziomu cukru we krwi.

Ponadto, wielu specjalistów zaleca stosowanie zielonego jęczmienia alergikom – jego wzmacniające działanie zmniejsza dolegliwości związane z uczuleniami.

Zbawienny chlorofil

Zieloną barwę młody, zielony jęczmień zawdzięcza przede wszystkim wysokiej zawartości chlorofilu. Ten składnik to kolejny z sekretów cudownego działania jęczmienia – reguluje równowagę kwasowo-zasadową, obniża poziom złego cholesterolu, przyspiesza pracę metabolizmu.

Młody jęczmień – działanie, a utrata kilogramów

Błonnik pokarmowy zawarty w młodym jęczmieniu gwarantuje długie uczucie sytości, dzięki czemu jesteś mniej skłonna podjadać. Podobnie wpływa fakt, że spożywanie zielonego jęczmienia stabilizuje poziom cukru we krwi. Ten produkt to cenny sprzymierzeniec w walce ze zbędnymi kilogramami!

Jak zażywać młody jęczmień?

Młody, zielony jęczmień spotkasz w kilku wariantach. Warto wybrać ten, który będzie dla ciebie najwygodniejszy.

Zielony jęczmień w proszku

Sproszkowany jęczmień-sok – 16,69 zł

To dobry wybór, jeśli lubisz przygotowywać zdrowe koktajle. Doskonale sprawdzi się jako dodatek do sałatek i sosów. Dodatkowo, sproszkowany zielony jęczmień jest tańszy niż tabletki.

Jego wadą jest z pewnością specyficzny smak “trawy”, który trzeba po prostu polubić lub zakamuflować innym dodatkiem. Jęczmień w proszku trzeba spożyć w miarę szybko, ponieważ szybko traci swoje właściwości.

Zielony jęczmień w tabletkach

Jęczmień w kapsułkach – 13,45 zł

Okazuje się, że zielony jęczmień w tabletkach ma więcej błonnika, niż jego sproszkowany odpowiednik. Nie pozostawia dziwnego posmaku, a ponadto możesz zażywać go w każdej sytuacji, w precyzyjnej dawce. Zniechęcać może wyższa cena suplementów z jęczmieniem oraz ryzyko zakupu tabletek niskiej jakości.

Młody jęczmień – sok

Młody jęczmień-sok – 24,50 zł

Sok z młodego jęczmienia to chyba najlepszy wybór. Zdrowe substancje w takiej odsłonie są łatwo przyswajalne, a i samo stosowanie nie sprawia problemów – wystarczy 1 łyżeczka dziennie. Ponownie jednak należy przyzwyczaić się do specyficznego smaku jęczmienia. To także najdroższy wariant.

Czy każdy może stosować młody jęczmień?

Niestety, ten cud natury nie zadziała dobrze na każdego. Według naukowców, powinny unikać go osoby przewlekle chorujące na schorzenia układu pokarmowego, czy nerek.

W istocie, nie udowodniono, że młody jęczmień może być w jakikolwiek sposób groźny, jednak część osób stosujących go regularnie zauważyła działania niepożądane takie jak nudności, wymioty, rozregulowanie pracy jelit. Takie efekty pojawiały się jednak głównie wtedy, gdy stosujące go osoby nie przestrzegały ściśle zalecanych dawek. Pamiętaj – choć zielony jęczmień to sama natura, nie możesz zażywać go “na wyczucie”.

Dawkowanie zielonego jęczmienia

Nie wystarczy, że porównasz ceny danych produktów – zwróć uwagę, ile jęczmienia dziennie zaleca spożywać ich producent. Może okazać się, że tańszy suplement musisz zażywać 2 lub 3 razy dziennie podczas, gdy ten nieco droższy wymaga stosowania 1 kapsułki na dzień.

Zawsze ściśle przestrzegaj zalecanych dawek. Jeśli zastosujesz się do tej zasady, a dodatkowo nie doskwierają ci poważne problemy zdrowotne, zielony jęczmień na pewno ci się przysłuży.

 

Miałaś już do czynienia z zielonym jęczmieniem? Jeśli nie – może warto spróbować?

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz