By

Dieta z niskim indeksem glikemicznym to sposób odżywiania pomagający zrzucić zbędne kilogramy, utrzymać szczupłą sylwetkę oraz zapobiec chorobom. Przestrzeganie zasad tej diety pozwala na zahamowanie apetytu i napadów głodu. Zaczynamy miesiąc z niskim IG!

Dziś zaczęłam swoją przygodę z dietą glikemiczną. Jej efektom będę się przyglądać przez cały sierpień i informować Was o nich w postach. Postaram się również napisać więcej o istotnych sprawach zwianych z tym indeksem.

Stwierdziłam, że warto na początek będzie wybrać catering dietetyczny. Posiłki zawierają odpowiednią liczbę kalorii oraz odpowiednio niski indeks. Jest to też okazja do zainspirowania się przepisami. Zestaw pięciu pudełek (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) otrzymałam dzisiaj rano o dogadanej wcześniej godzinie. Jest możliwość zamówienia 3 lub 4 posiłków, natomiast na co dzień jem 5 posiłków i wiem, że to się sprawdza.

Śniadanie

Śniadanie: malinowy krem z owocami (Był naprawdę przepyszny! Ja chcę takie śniadania codziennie!)

Co to jest indeks glikemiczny?

Mówiąc najprościej, indeks glikemiczny (IG) jest to wskaźnik, który określa wzrost poziomu cukru we krwi po 2 godzinach od zjedzenia produktu. Im niższy jest ten wskaźnik tym dla nas lepiej, ponieważ czujemy sytość przez dłuższy czas oraz zapobiegamy skokom cukru we krwi.

Więcej o indeksie glikemicznym przeczytasz [TUTAJ]

Moje posiłki zawierają produkty o niskim (poniżej 55) indeksie glikemicznym. Produktów z  średnim (55 – 70) oraz wysokim indeksem (powyżej 70), nie będę w tym miesiącu jeść wcale.

II śniadanie

II śniadanie: krem z buraka z białą fasolką i fetą (Był ok, miał bardzo wyrazisty smak.)

Dlaczego akurat dieta glikemiczna?

O diecie glikemicznej dowiedziałam się od koleżanki, której lekarz zalecił dietę z niskim indeksem glikemicznym. Okres eksperymentów z dietami zakończyłam w liceum, ale zdecydowałam się na wypróbowanie tej diety tylko dlatego, że jest inna niż wszystkie. Dieta ta polega na spożywaniu niskoprzetworzonej żywności, przestrzeganiu zasad zdrowego żywienia oraz na wybieraniu produktów z niskim IG. Tych dwóch pierwszych już przestrzegam, teraz czas na przyjrzenie się IG.

Obiad

Obiad: spaghetti pełnoziarniste bolognese z natką pietruszki (Czy ja jestem na diecie? Pycha!!!)

Indeks glikemiczny zależy mn. od:

– ilości oraz rodzaju węglowodanów zawartych w produkcie,
– metody obróbki, czyli rozgotowane produkty będą miały ten indeks wyższy,                                                             –  stopnia rozdrobnienia produktu np puree ziemniaczane będzie miało wyższe IG niż ziemniaki pokrojone w kostkę     i dopiero wtedy ugotowane
– w przypadku owoców – zależy od stopnia dojrzałości,
– zawartość białka oraz tłuszczu obniża IG

Podwieczorek

Podwieczorek: sałatka owocowa z orzechami (Ponieważ zapomniałam zrobić zdjęcie przed konsumpcją, zrobiłam je w trakcie :D)

Ogólne zasady diety:

– spożywaj 3 główne posiłki oraz 2 mniejsze,
– pierwszy posiłek zjedz do godziny po przebudzeniu a ostatni 2 – 3 godziny przed pójściem spać,
– jadłospis powinien się opierać przede wszystkim na produktach o niskim indeksie (poniżej 55), produkt o średnim indeksie (55 – 70) można użyć jedynie jako dodatek do przygotowania 1 – 2 posiłków,
– nawadniaj swój organizm, wybieraj wodę mineralną niegazowaną oraz niesłodzone herbatki ziołowe,
– zrezygnuj z używek,
– ogranicz spożycie soli

Kolacja

Kolacja: sałatka z czarną soczewicą, pomidorkami koktajlowymi, rzodkiewką, groszkiem, mozzarellą, jajem na twardo oraz cebulką (Smaczna, lekka i sycąca!)

Podsumowanie:

Dieta z niskim indeksem glikemicznym jest bezpieczna dla zdrowia i pozwala na rozsądne odchudzanie. Pozwala uniknąć wahań poziomu glukozy we krwi. Niskie IG zapewnia uczucie sytości i prowadzi do zrzucania zbędnych kilogramów. Jednak jak w każdej diecie potrzebne jest zdrowe podejście oraz obserwowanie własnego ciała.

cook-food-kitchen-eat-54455

Ktoś z Was może już stosuje dietę glikemiczną? Pochwalcie się efektami 🙂

Warto poczytać także o diecie niskowęglowodanowej i dowiedzieć się, jak ją podkręcić.


Dodaj komentarz

12 komentarzy do "Miesiąc z niskim indeksem glikemicznym!"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

Bardzo ciekawie opisana dieta z niskim IG. Na pewno ktoś skorzysta. Posiłki smaczne i co najważniejsze – zdrowe. Super!

Nie słyszałam nigdy o tej diecie a stosowałam już wiele. Ta wydaje się mało rystrykcyjna, a posiłki prezentują się bardzo smacznie. Zależy mi też na zdrowym żywieniu więc chyba wypróbuję

Jestem na tej diecie od dwóch tygodni. Już schudłam prawie 3 kg, lepiej śpię, mniej się męczę, nie odczuwam wahań ciśnienia! Polecam!

Stosowałam w ciąży z powodu cukrzycy ciążowej. Jest niezwykle prosta i przejrzysta. Potrzeba trochę czasu na jej „rozgryzienie”,ale jak się uda, to wydaje sie być zupełnie normalnym sposobem odżywiania. Nawet mierzenie i wazenie produktów nie jest niczym uciążliwym. Swietna sprawa. Właśnie od wczoraj postanowiłam do niej powrócić.

Dieta z niskim indeksem zakłada aby jeść owoce rano, nie polecam więc sałatki owocowej na podwieczorek.
Ja stosowałam tą dietę. Jest ok nie tylko na chudniecie ale przede wszystkim ze względów zdrowotnych. Polecam:-)

Kurcze ja dostalam diete od dietetyczki do ktorej chodzilam wczesniej.. Wykryto u mnie hyoerinsulinemie. Chodzi o to ze ta dieta nie bardzo jakby rozni sie od tamtych no i tak wogoke ro mam problem z przygotowyeaniem potraw.. Pracuje po 12h raz dniowka raz nocka i ciezko mi sie ogarnac.. No i mam tez niesamowity problem z motywavja do dzialania.. I zajadam nerwy i stres.. Nie wiem jak mam sie ogarnac.. Moze zeczywiscie wydawnie w tym przypadku kasy na diety sie nie sprawdzaja i na poczatku zanim sie wszystkiego naucze lepiej bd skorzystac z takiego cateringu..?? Co myślicie??

wszystko bardzo fajnie- ALE
zajrzałam tu, bo chciałam wziąć udział w wyzwaniu: dieta o niskim ig przez miesiąc
potrzebuję zacząć stosować tę dietę, ponieważ w zeszłym tygodniu dowiedziałam się, że mam hiperinsulinemię
więc pomyślałam „super, coś dla mnie! łatwiej mi będzie zacząć w grupie, żeby inspirować się przepisami innych itp.!”
ale niestety małe rozczarowanie… autorka poszła na łatwiznę korzystając z cateringu.
może i też bym skorzystała, gdyby taki wydatek nie był dla mnie zbyt obciążający.
oczywiście nie neguję ani nie krytykuję takiego postępowania- no bo oczywiście wszystko jest dla ludzi.
po prostu spotkało mnie rozczarowanie tam, gdzie liczyłam na inspirację, motywację (przede wszystkim), może nawet i wsparcie
pozdrawiam

buraki maja wysoki indeks glikemiczny ,więc wcale nie można jeść ich w takiej diecie 😛

Jak przekłada się ta dieta z Hipoglikemią?

wpDiscuz