By

Masło orzechowe obrosło mitami mówiącymi między innymi, że jest tuczące i należy unikać go podczas diety. Ile w tym prawdy? Dziś przyjrzę się temu amerykańskiemu przysmakowi by móc stwierdzić, czy popularne stwierdzenie jest faktycznie bliskie prawdzie.

Każdy z nas to zna – nawet przestrzegając ścisłej diety, od czasu do czasu mamy ochotę na przekąskę. Za oceanem jedną z najpopularniejszych jest masło orzechowe. Nie trzeba nikogo przekonywać, że Amerykanie sięgają po nie nadzwyczaj często – smarując nim pieczywo, dodając do naleśników, czy zajadając łyżkami. Sądzę, że ogólny pogląd na temat Amerykanów i sposobu ich odżywiania przyczynił się do demonizacji masła orzechowego w naszej części świata.

Sklepowe półki aż roją się od smarowideł, które przynoszą nam więcej szkody i pożytku. Z tego, powodu absolutnie zawsze czytajmy składy maseł z orzeszków ziemnych przed zakupem – sama często napotykam takie, w których aż roi się od cukru i ulepszaczy. Jednak,wybierając dobrej jakości masło orzechowe przyniesiemy sobie wyłącznie same korzyści. Dlaczego?

Masło orzechowe działa odchudzająco?

Dobrej jakości masła orzechowe zawierają duże ilości nienasyconych tłuszczów, które są dobre dla naszego układu nerwowego i krwionośnego, oraz  – wbrew stereotypom – pomagają w gubieniu zbędnych kilogramów. Badania przeprowadzone na Harvard School of Public Health dowodzą, że masło orzechowe skutecznie zapobiega gromadzeniu się tkanki tłuszczowej w obrębie brzucha i talii. Dobrze wybierać  masła, w których znajdują się orzeszki ziemne w kawałkach.

Orzeszki ziemne bogactwem witamin

Nie zapominajmy, że masło orzechowe składa się z orzeszków ziemnych, które zawierają mnóstwo witamin i mikroelementów. Dobre masła orzechowe są więc bogate w witaminy A, E, witaminy z grupy B, kwas foliowy i niacynę. Znajdziemy w nich także dużą ilość białka roślinnego, przez co polecane są wegetarianom i weganom.

Masło orzechowe w diecie sportowca

Czy kaloryczne masło orzechowe powinno zagościć w kuchni osób aktywnych i odchudzających się? Absolutnie tak. Po pierwsze, przegryzając raz na jakiś czas pełnoziarniste pieczywo z odrobiną masła zaspokajamy potrzebę sięgnięcia po innego rodzaju łakocie. Zjadamy smaczną przekąskę bez obawy, że dostarczamy ciału tylko puste kalorie. Zamiast tego, gwarantujemy mu bombę witaminową.

Zdolność masła orzechowego do hamowania przyrostu tkanki tłuszczowej w połączeniu z aktywnością przyniesie nam z całą pewnością jeszcze lepsze efekty. Duże znaczenie ma tu również białko, na którego obecność w diecie każdy sportowiec zwraca dużą uwagę.

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz