By

Ostatnio po raz pierwszy w życiu odwiedziłam park trampolin. Jakie duże było moje zdziwienie gdy okazało się, że to wcale nie takie proste! Godzina skakania uświadomiła mi, jak efektywnie jumping fitness może wpływać na sylwetkę. Dziś postaram się zachęcić i Was do wypróbowania tej oryginalnej formy ćwiczeń.

Z zabawy na trampolinach postanowiłam skorzystać z czystej ciekawości. Wydawało mi się to przede wszystkim doskonałą okazją do powygłupiania się i oszukania grawitacji (kto z nas o tym nie marzy?). Już po krótkiej zabawie odczułam, jak skakanie na trampolinach angażuje mięśnie nóg oraz brzucha. I choć godzinna „skakanina” zaowocowała nie lada zmęczeniem jestem pewna, że zapoznam się bliżej z jumping fitnessem! :)

Ćwiczenia na trampolinach pozwalają na bardzo wszechstronny trening praktycznie całego ciała Już sam fakt, że stale podskakujemy angażuje przede wszystkim mięśnie nóg, podobnie jak w trakcie ćwiczeń na skakance. Dodatkowo, jesteśmy zmuszeni stale utrzymywać równowagę, co pobudza do pracy mięśnie brzucha i kręgosłupa, odpowiadające za utrzymanie postawy ciała.

Jumping fitness – dlaczego warto spróbować?

Okazuje się, że ta forma aktywności niesie ze sobą mnóstwo korzyści, które trudno zaleźć w innych dyscyplinach. Mimo, że jumping fitness to nowość, dowiedziono już całego szeregu jego zalet.

  • Wzmacnia mięśnie nóg, brzucha i kręgosłupa,
  • Poprawia koordynację ruchową,
  • Polepsza przemianę materii,
  • Zwiększa wydolność płuc oraz dotlenia tkanki organizmu,
  • Wspomaga prawidłowe krążenie krwi,
  • Doskonale spala kalorie – nawet 1000 na godzinę!

Przy wszystkich tych atutach warto dodać, że jumping fitness nie stanowi zagrożenia dla kondycji stawów. Dzięki miękkiemu podłożu, jakim jest amortyzująca trampolina, możemy ćwiczyć bez obaw. To także doskonała, a zarazem bezpieczna rozrywka da najmłodszych – sama byłam świadkiem, jak dzieci świetnie bawiły się podczas, gdy mama pracowała nad swoją sylwetką. :)

Czy dla każdego?

Pamiętajcie, że ten sport nie jest odpowiedni dla każdego. Zanim spróbujecie, wykluczcie występowanie przeciwwskazań takich jak:

  • Osteoporoza,
  • Nadciśnienie,
  • Ciąża,
  • Przewlekłe choroby stawów i kości,
  • Zaburzenia równowagi,
  • Ogólne, złe samopoczucie, spowodowane np. grypą.

Jeśli żadne z powyższych przeciwwskazań Was nie dotyczy, śmiało spróbujcie jumpingowego szaleństwa. Parki trampolin wyrastają dziś jak grzyby po deszczu, oferując zarówno zajęcia zorganizowane, jak i możliwość indywidualnej zabawy. Jeśli dysponujecie odpowiednią ilością miejsca we własnym, domowym zaciszu, możecie zainwestować we własną trampolinę.

trampolina decathlon

Ogromny wybór trampolin domowych w dobrych cenach znajdziecie TUTAJ. :)

Miałyście do czynienia z jumping fitnessem? Jeśli tak, pochwalcie się wrażeniami!


 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz