By

Jak to zrobić by mieć ciastko i zjeść ciasto? Jak schudnąć bez diety, nie ograniczając jedzenia? Jeść zdrowo, pozwalając sobie jednocześnie na „małe co nieco”? Jest na to kilka sprawdzonych i naukowo potwierdzonych sposobów. Warto je zaadoptować do swojej diety właśnie teraz, bo do wakacji spory zapas, co oznacza, że jeden problem, czyli presję czasu, już mamy z głowy.

Light = lekki?

Nie. Trzeba pamiętać, że produkty typu light zostały wymyślone przez specjalistów od marketingu, a nie dietetyków. Nawet jeśli np. jogurt „light” nie będzie zawierał cukru, to może mieć w składzie różne syropy, które dodadzą mu smaku.Ponadto badania naukowe pokazują, że jeśli coś jest „light”, to podświadomie zjadamy tego więcej. Lepiej kupić naturalny jogurt i dodać do niego świeże owoce.

Pij wodę

Naturalna woda pita regularnie, kilka łyków co 10 minut, nie tylko oczyszcza organizm, ale przyspiesza metabolizm. To znaczy, że organizm spala szybciej. Możesz zwiększyć ten efekt dodając do wody kawałek świeżego imbiru, który również ma właściwości przyspieszające przemianę materii.

Jak schudnąć? Jedz śniadanie!

Nigdy o tym nie zapominaj! Brak śniadania, organizm odczytuje jako kryzys i spowalnia metabolizm chcąc „zaoszczędzić” w ten sposób energię, którą wykorzysta później. Dietetycy są pewni, że jeśli na śniadanie zjemy posiłek bogaty w białko, to po pierwsze dłużej utrzymamy apetyt w ryzach, a po drugie szybciej spalimy kalorie, ponieważ organizm potrzebuje zużyć więcej energii do strawienia białka niż np. węglowodanów, czyli chleba czy też płatków śniadaniowych.

Jedz co 3 godziny

Najlepiej ustawić sobie przypomnienie w smartfonie, który co 3 godziny będzie informował o tym, że wybiła godzina posiłku. Regularne posiłki wcale nie są takie trudne do wprowadzenia w życie, a dają spektakularne efekty: eliminują podjadanie, które jest największym wrogiem szczupłej sylwetki.

Jak schudnąć? Po owoce sięgaj tylko do godz. 15

Owoce są pyszne i zdrowe, ale niekoniecznie dobre w czasie odchudzania, ponieważ zawierają sporo cukru. Oczywiście nie warto z nich rezygnować, ale trzeba je zaplanować w swoim codziennym menu. Porcja owoców, najlepiej różnych, by nasycić podniebienie, zjedzona do godz. 15 jest zdrowa i bezpieczna, ponieważ organizm zdąży spalić fruktozę, czyli cukier owocowy.

Rozpieszczaj się

Najgorsze w czasie odchudzania są restrykcje. Szlaban na słodycze jest jak zakazany owoc. Dlatego nie warto sobie odmawiać, tylko trzeba jeść, również desery. Najlepiej to zrobić planując zamiast jednego posiłku deser. Od porcji sernika jeszcze nikt nie utył. Ważne jest to, by z jednej porcji nie zrobiły się nagle 2 lub 4. Jeśli to się uda, reszta pójdzie jak z płatka.


 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz