High Heels Fitness – Hit czy ściema?

9 kwietnia 2015 at 15:10  •  2 Comments

By

Buty na obcasie: kobiety albo je kochają, albo ich nienawidzą. Tak czy siak, komu chciałoby się biegać w szpilkach? Nie wystarczy, że musisz spędzić w nich 8 godzin w pracy? Testujemy nowy trend w branży fitness – zajęcia High Heels. Sprawdź, co odkryliśmy!

Buty na obcasie to najmniej sportowe obuwie, jakie możesz sobie wyobrazić. Próżno szukać ich w zakładce z odzieżą fitness, raczej nie znajdziesz ich w stylizacjach sportowych (chyba że tych inspirowanych sportowym szykiem). Tymczasem pod Twoim nosem rośnie nowy trend, który już niebawem może zawędrować również do Twojego fitness klubu. Postanowiłyśmy sprawdzić, na czym polega fenomen zajęć High Heels Fitness.

high heels fitness

*Sprawdź ofertę butów na obcasie* (fot. http://www.flickr.com/photos/44452897@N05/)

Obcasy w klubie fitness?

High Heels Fitness to zajęcia taneczne, które – jak sama nazwa wskazuje – wykorzystują działanie wysokich obcasów. Podczas nich uczestniczki, krok po kroku, odtwarzają sekwencje prezentowane przez instruktorkę. Utrudnienie w postaci butów na podwyższeniu ma wzmagać pracę całego ciała, w szczególności nóg i pośladków. Brzmi niewiarygodnie? I tu niespodzianka! Bo to rzeczywiście działa!

Przypomnij sobie wyjście do klubu lub całonocną zabawę na weselu. Jak następnego dnia czuły się Twoje nogi? Z reguły koncentrujemy się na bólu stóp, nie zwracając uwagi na pozostałe części ciała. Tymczasem opór i dodatkowy wysiłek, jaki wymuszają na nas obcasy powoduje, że intensywnie pracujemy mięśniami nie tylko całych nóg, ale także korpusu: brzucha i grzbietu. Związane jest to z koniecznością utrzymania równowagi. Już sam spontaniczny taniec daje duże korzyści. Pomyśl, co może dać Ci układ taneczny opracowany przez doświadczonego instruktora.

High Heels Fitness to świetna zabawa. Podnosi poziom endorfin, przyspiesza bicie serca (a to przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej). Zajęcia wyzwalają kobiecość, podnoszą świadomość cielesności i uwalniają skrywane pokłady seksapilu. Podejście to (i obcasy) wykorzystują już m.in. pole dance i burleska, czyli programy, które zdążyły wypracować wysoką pozycję w branży fitness.

WERDYKT: POLECAMY!

2 Comments

  1. Adam / 14 kwietnia 2015 at 21:56 /Odpowiedz

    Autor zapomniał wspomnieć o wielu niekorzystnych efektach noszenia obcasów.

    • Dbam o Siebie / 15 kwietnia 2015 at 06:47 /Odpowiedz

      @Adamie, obcasy są bardzo kontrowersyjnymi butami. Wszystko uzależnione jest od budowy naszego ciała (niektórzy lekarze ortopedzi zalecają chodzenie na obcasach paniom z problemami z kręgosłupem i biodrami) i częstotliwości chodzenia w wysokim obuwiu. Udział w zajęciach 50-minutowych raz w tygodniu nie powinien zaszkodzić naszemu zdrowiu. Oczywiście przed rozpoczęciem ćwiczeń zawsze radzimy skonsultować to ze swoim lekarzem oraz trenerem prowadzącym zajęcia, by wykluczyć wszelkie przeciwwskazania. Pozdrawiamy!

Leave a Reply