By

„Drugi podbródek” to problem nie tylko otyłych kobiet w podeszłym wieku. Z tym defektem borykają się również kobiety młode i szczupłe. Wiele z nich decyduje się na zabieg operacyjny, jednak nie jest to konieczność – istnieją nieinwazyjne sposoby na to, jak pozbyć się drugiego podbródka.

Skąd bierze się drugi podbródek?

Pojawił się nagle i kompletnie nie pasuje do twojej twarzy i sylwetki. Co gorsza – jesteś jeszcze bardzo młoda, a ten nieestetyczny problem dotychczas kojarzył ci się wyłącznie ze starszymi paniami z nadwagą. Skąd w takim razie wziął się ten piekielny drugi podbródek?

Prawda jest taka, że często jest on wynikiem codziennych błędów, z których być może nawet nie zdajesz sobie sprawy. Nadmiar skóry i tłuszczu pod brodą bywa efektem małej ilości aktywności fizycznej, złej postawy, nieodpowiedniego odżywiania czy nawet… nagminnego zaglądania do smartfona.

Faktem jest i to, że drugi podbródek u wielu osób jest po prostu jednym z rezultatów starzenia. Skóra twarzy i szyi traci wówczas na jędrności, mięśnie szyi wiotczeją, a gdy dochodzą do tego nadprogramowe kilogramy – problem gotowy.

Ćwiczenia na drugi podbródek – czy są skuteczne?

Funkcjonuje wiele mitów na temat ćwiczeń na drugi podbródek. Prawda jest niestety brutalna – gdy problem jest bardzo rozwinięty, żadne ćwiczenia go nie zniwelują. Wpływają one bowiem na kondycję mięśni szyi, lecz nie na usuwanie tkanki tłuszczowej czy ujędrnianie skóry.

Co zatem można zrobić? Odpowiedź brzmi: zapobiegać, a nie leczyć. Drugiego podbródka możesz pozbyć się wtedy, gdy problem jeszcze się nie pojawił, lub dopiero zauważasz jego dyskretne symptomy.

Łatwe ćwiczenia na drugi podbródek

  1. Napnij mięśnie szyi i powoli unieś głowę do góry. Następnie, powoli dociśnij brodę do mostka (utrzymując mięśnie spięte).
  2. Głośno wymawiaj samogłoski: a, o, i, u, y, e, angażując wówczas mięśnie twarzy i szyi.
  3. Rób pompki i inne ćwiczenia, które wzmacniają górne partie klatki piersiowej.
  4. Oprzyj się o ścianę plecami tak, by jak największa ich część przylegała do ściany. Następnie, naprzemiennie odwracaj głowę raz w lewo, raz w prawo.
  5. Otwórz usta szeroko i wysuń język tak daleko, jak tylko potrafisz, przybliżając żuchwę ku szyi.

Powyższe ćwiczenia angażują do pracy zarówno mięśnie szyi, jak i dolne partie twarzy. Gdy poświecisz na nie 10 minut codziennie, po kilku tygodniach powinnaś zauważyć poprawę.

Masażer karku i szyi

Inne metody na drugi podbródek

Z drugim podbródkiem warto walczyć, wykorzystując także inne metody.

  1. Masaż

Poświęć swojej szyi kilka minut dziennie, na przykład podczas demakijażu. Używając ulubionego olejku masuj ją, wykonując ruch od dołu do góry – tak, jakbyś chciała unieść skórę wyżej. Masaż poprawi ukrwienie i jędrność skóry.

  1. Kosmetyki

Ujędrniające kremy warto stosować nie tylko na twarz, ale i na szyję. Jej skóra pozostanie w dobrej kondycji na dłużej, jeśli codziennie będziesz fundować jej dawkę nawilżenia w postaci dobrych kosmetyków.

Krem przywracający gęstość skóry szyi i dekoltu
  1. Sport

Drugi podbródek często jest wynikiem nadprogramowych kilogramów. Utrzymuj dobrą wagę uprawiając sport!

  1. Medycyna estetyczna

Inwazyjne metody usuwania drugiego podbródka, takie jak klasyczny lifting, odchodzą do lamusa. Dziś istnieje wiele profesjonalnych metod, które poprawią wygląd twojej szyi. Warto skorzystać m.in. z termoliftingu, fotoodmładzania, czy fachowych, odmładzających peelingów.

Drugi podbródek to nie problem nie do rozwiązania pod warunkiem, że podejmiesz walkę odpowiednio wcześnie. A może znasz inne metody na skuteczną poprawę wyglądu skóry szyi?

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz