By

Trening stabilizacyjny jest bardzo ważny dla kształtowania sylwetki i wzmacniania naszego ciała. Odpowiednia kombinacja pozycji i ruchów szybko przynosi korzyści. Podpowiadamy, jak wykonywać ćwiczenia stabilizacyjne w domu – z czym ćwiczyć. Oto przegląd przydatnych akcesoriów, z którymi poprawisz jakość treningu i wkrótce zauważysz efekty.

Pozytywny wpływ ćwiczeń stabilizacyjnych jest powszechnie znany. Zresztą polecają je najbardziej znani i cenieni trenerzy. Ty także powinnaś włączyć je do swoich treningów. Nie tylko poprawisz jakość mięśni i mobilność stawów, ale także pięknie ukształtujesz sylwetkę. Przede wszystkim możesz wykonywać je w swoim domu, nawet w małym mieszkaniu.

Jeżeli zależy Ci na jak najefektywniejszym treningu, to postaraj się go urozmaicić. Sprawdź, z czym ćwiczyć ćwiczenia stabilizacyjne w domu.

Duża piłka gimnastyczna

To bardzo dobry przyrząd, z którym przetrenujesz każdą część ciała. Świetnie nadaje się do wszelkich programów angażujących mięśnie korpusu, nóg, pośladków, brzucha i rąk. Dobrze sprawdza się podczas rozciągania i ćwiczeń rehabilitacyjnych. A to tylko kilka z jej zastosowań. Dobierz wielkość do swojego wzrostu.

Mała piłka gimnastyczna okrągła i ovoball

Te piłki są bardzo popularne wśród instruktorów fitnessu. Możesz z nimi zwiększyć bodziec, jakim atakujesz poszczególne partie mięśniowe. Ich zastosowanie nie ogranicza się tylko do „brzuszków pilatesowych”. Możesz włączyć je do wielu rodzajów ćwiczeń, które angażują różne partie mięśniowe (spróbuj wykonać deskę, podpierając na piłece ramiona, a zrozumiesz, o co chodzi).

Mata gimnastyczna

Wiele ćwiczeń stabilizacyjnych wykonywane jest w pozycji leżącej, klęczącej  lub siedzącej. Bez maty możesz obtłuc swoje ciało. Po ćwiczeniach na twardej podłodze boleśnie odczujesz łokcie, kolana i okolice kości ogonowej.

ćwiczenia stabilizacyjne w domu z czym ćwiczyć

1. Guma do ćwiczeń, 13 zł; 2. Roller Tiguar 90×15 cm, 135 zł; 3. Ovoball Tiguar 16,5×25 cm, 49 zł

Bosu

Półkuliste Bosu świetnie nadaje się do ćwiczeń stabilizacyjnych. Ruch i pozycje na nim wykonywane wymagają od nas pełnej koncentracji. W przeciwnym razie stracimy równowagę i spadniemy. Spróbuj wykonać poprawnie pełen przysiad na Bosu i sama odpowiedz, ile razy mocniej odczuwałaś pracę mięśni brzucha i kręgosłupa.

Dysk sensomotoryczny

Przyrząd ten jest cenionym narzędziem medycznym, który stosuje się m.in. podczas rehabilitacji. Dysk to rodzaj poduszki, która poprzez swoje właściwości fizyczne wymusza na naszym ciele większy wysiłek podczas próby utrzymania równowagi.

Guma gimnastyczna / tubing

Guma zwiększa opór odczuwany podczas wykonywania ćwiczenia. Dzięki temu uzyskujemy jeszcze silniejszy bodziec stymulujący nasze mięśnie.

ćwiczenia stabilizacyjne w domu z czym ćwiczyć

1. Dysk sensomotoryczny Sissel Balancefit, 90 zł; 2. Piłka gimnastyczna Spokey Fitball 75 cm, 36 zł; 3. Bosu Balance Trainer Home Ed., 520 zł; 4. Blok do jogi Body Sculpture, 19 zł

Roller

Rollery używane są do masażu sportowego i rehabilitacji. Istnieje także spora grupa ćwiczeń stabilizacyjnych, wykorzystujących wałek do masażu. Warto zainwestować w roller, gdyż jest bardzo skuteczny. Poza tym zakup to przysłowiowy jedne ogień, na którym pieczesz dwie pieczenie: zyskujesz swój prywatny masażer i przyrząd do wykonywania świetnych ćwiczeń.

Blok do jogi

Specjalne kostki polecane są nie tylko do jogi. Otóż spora część osób, w szczególności początkujący, ma problem z elastycznością i mobilnością ciała. Spróbuj wykonać skłon: jeżeli nie sięgasz palcami do stóp / ziemi, to sygnał, że blok może przydać się również Tobie. Dzięki niemu będziesz mogła wykonać dany ruch i utrzymać stabilną pozycję.

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Ćwiczenia stabilizacyjne w domu – z czym ćwiczyć? Przydatne akcesoria"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

A tam, bez sprzętu też się da. Wystarczy spróbować zrobić planka bocznego na jednej nodze i jednej ręce. Dodatkowo można dołączyć próby stania na rękach przy ścianie, czy przysiady na jednej nodze.

wpDiscuz