By

Nadeszła ta pora, w której wielu z nas wyglądając za okno ma ochotę zaszyć się gdzieś w domu w ciepłych kapciach, popijając herbatę. A aktywności na świeżym powietrzu? Brrr, o zgrozo! Macie tak samo? Jeśli tak, to chyba Was zmartwię – dzisiaj nie powinnyśmy mieć absolutnie żadnych wymówek do tego, aby uprawiać sport na zewnątrz jesienią i zimą. Wystarczy tylko dobry plan działania i bieganie w niskich temperaturach będzie komfortowe niemal tak, jak wiosną.

Chociaż biegania nie zaliczam do listy swoich ulubionych aktywności fizycznych, staram się co jakiś czas zapewnić sobie odrobinę joggingu – nie dość, że w miarę regularne jego uprawianie zauważalnie poprawiło moją kondycję, to dodatkowo, genialnie rozładowuje stres. Nie wspomnę o doskonałym modelowaniu mięśni nóg, które z każdym treningiem zdają się wyglądać coraz lepiej.

Najprzyjemniej biega mi się wiosną, gdy temperatury – zwłaszcza rano i wieczorem – są niskie, lecz znośne dla największych zmarzluchów. Letnia aura nie stawia przed joggingiem żadnych ograniczeń, aż tu nagle… gwałtowne ochłodzenie. Co więc, gdy temperatura z dnia na dzień zbliża się do zera?

Korzyści z biegania w niskich temperaturach

Do biegania jesienią i zimą powinny Was zachęcić jego zalety, których raczej nie doświadczamy w ciepłych porach, w tym:

  • Wzmocnienie odporności organizmu, a także lepsze znoszenie mrozów,
  • Polepszenie samopoczucia w szarą, smutną pogodę – dzięki uwalnianiu hiper ilości endorfin! :-),
  • Poprawa koordynacji ruchowej i równowagi – zwłaszcza, gdy na trasie spotkamy pierwsze, zamarznięte kałuże czy śnieg.

 

Jak się przygotować?

  • Po pierwsze: odpowiedni ubiór

Moim zdaniem, odpowiednią odzieżą jesteśmy polepszyć komfort biegania w każdych warunkach. Gdy robi się naprawdę zimno, polecam Wam sięgnąć po odzież termoaktywną, nieprzemakalną kurtkę, oraz rzecz jasna – czapkę i rękawiczki. Dobrze jest zainwestować także w wodoodporne buty z bieżnikiem, które sprawdzą się zwłaszcza, gdy pojawi się pierwszy śnieg.

  • Po drugie: ochrona twarzy

Możemy, rzecz jasna, chronić skórę twarzy np. za pomocą chustki czy specjalnej kominiarki, jednak w bardzo chłodnych warunkach to czasem za mało. Osobiście, gorąco polecam Wam zabezpieczanie cery tłustym kremem. Wybierzcie coś STĄD 🙂

  • Po trzecie: nawodnienie

Bieganie jesienią i zimą również wymaga, abyśmy regularnie nawadniali organizm. Weźcie ze sobą butelkę wody albo napój izotoniczny.

ciuchy do biegania

  1. 4F [T4Z16-BIDD204 D] GETRY TERMOAKTYWNE DRAPANE DAMSKIE BIDD204 D – ALL CIEMNY GRANAT
  2. DAMSKIE BUTY DO BIEGANIA SALOMON SPEEDCROSS 3 W BLUE 36 2/3
  3. BUFF REVERSIBLE HAT MIMAC KARMAZYNOWY – NIEBIESKI (BH108921)
  4. ASICS KURTKA LITE-SHOW WINTER JACKET (1247820692)
  5. ADIDAS RĘKAWICZKI RUN CC GLOVES (W55098)
  6. HI-TEC DAMSKA KOSZULKA TERMOAKTYWNA LADY RACHELA

 

Czego unikać?

  • Nie ubierajcie się zbyt ciepło – zbyt intensywnym poceniem ryzykujemy przeziębienie organizmu.
  • Nie forsujmy się za wszelką cenę – gdy po dłuższym czasie czujecie, że niska temperatura naprawdę Wam doskwiera (zwłaszcza w stopy), lepiej skrócić trening.

 

Odważycie się pobiegać, gdy za oknem zimno? 🙂


Dodaj komentarz

3 komentarzy do "Bieganie w niskich temperaturach. Odważysz się?"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

Świetne porady:) pozdrawiam

Wprost mądrości babci Fruzi. Nie domyśliłbym się bez tego artykułu co robić tą straszną zimą.

wpDiscuz