Bezpieczne bieganie wieczorem

3 listopada 2017 at 16:40  •  0 Comments

By

Prawdziwi miłośnicy joggingu nie zawieszają butów na kołku, gdy za oknem wcześniej robi się ciemno. Biegać możemy przez cały rok – niektórzy twierdzą nawet, że w chłodniejszych porach jest to znacznie przyjemniejsze. Mądre bieganie wieczorem to przede wszystkim bezpieczeństwo – sprawdźcie, na co warto zwrócić uwagę, aby maksymalnie je zachować.

Ciemno wszędzie…

Zmiana czasu na zimowy już za nami – podobno to jedna z ostatnich takich zmian w naszych zegarkach. Pewnie wielu z was, podobnie jak ja nie znosi jej zbyt dobrze – dzień, w którym przestawiamy czasomierze zwykle niekorzystnie odbija się na samopoczuciu, a dodatkowo, dnia mamy oficjalnie coraz mniej. Sama aura, skutkująca minimalną ilością słońca nie poprawia sytuacji. Co jest najlepsze na jesienną chandrę? Oczywiście, że bieganie!

Jak sami wiecie, od dawna przekonuję, by uprawiać aktywność fizyczną na świeżym powietrzu niezależnie od warunków pogodowych. Orzeźwienie i dotlenienie organizmu przyniesie nam liczne korzyści, w tym poprawię obniżonego jesienią samopoczucia. Nie da się ukryć, że bieganie po zmroku może być dla wielu z nas dyskomfortem – w końcu to zupełnie inne warunki od tych, które panowały podczas długich, słonecznych, letnich dni. Niemniej jednak – nadal może być efektywnie i przyjemnie. Wystarczy, że obierzemy odpowiednią strategię biegania wieczorem.

Odblaski – bezpieczeństwo dla ciebie i portfela

Pamiętajcie, że od kilku lat poza obszarem zabudowanym obowiązuje nas noszenie odblasków – niezależnie od wieku. Nie stosując się do tych przepisów nie tylko narażamy swoje bezpieczeństwo, ale i portfel – mandat za brak odblasku może wynieść od 20 do nawet 500 złotych. Pamiętajcie, żeby odblaski nosić nie tylko wtedy, gdy biegacie po nieoświetlonych drogach – także i na ścieżkach parkowych i miejskich warto mieć je na sobie. Odblaskowa odzież i dodatki są lekkie, niedrogie, nie spowodują żadnego dyskomfortu w bieganiu, a pozwolą nam być dobrze widocznymi dla kierowców samochodów, przechodniów czy innych osób, które w okolicy uprawiają aktywność fizyczną.

Odblaski – sposób na bezpieczny i stylowy jogging

Warto dodać, że widoczne po zmroku elementy garderoby sportowca nie ograniczają się już wyłącznie do opasek na nadgarstek. Odblaski znajdziemy w naprawdę zróżnicowanych formach – na przykład jako element modnej kurtki, butów, czy ciepłych rękawiczek. Oto kilka sposobów na maksymalną widoczność podczas wieczornych wypadów:

odblaski

  1. Opaska Odblaskowa

Najprostszy i najtańszy sposób na to, by po zmroku być widocznym na trasie – błyskawicznie założysz ją na kostkę czy nadgarstek. Opaskę samozaciskową możesz przymocować także do plecaka, czy nerki.

  1. Kamizelka odblaskowa

Nie jest to najbardziej modne rozwiązanie, jednak zapewnia nam bardzo wysoką widoczność nawet na całkowicie nieoświetlonym terenie. Kamizelki tego typu są bardzo lekkie, dzięki czemu bez problemu nałożysz ją na sportową bluzę czy nawet nieco grubszą kurtkę.

  1. Kurtka odblaskowa do biegania

Jeśli zależy ci na funkcjonalności i stylu w jednym, kurtka do biegania z odblaskowymi elementami będzie optymalnym rozwiązaniem.

  1. Sportowe, odblaskowe rękawiczki

Jesień i zima to czas, w którym warto pomyśleć o ochronie dłoni przed zimnem. Tym razem możemy połączyć tę zaletę rękawiczek z widocznością na trasie.

  1. Odblaskowa czapka

Dobrze jest pomyśleć także i o ciepłej, a zarazem widocznej czapce w jaskrawym kolorze. Odblaskowy pasek pozwala dostrzec nas nawet z dużej odległości.

3 patenty na bezpieczne bieganie wieczorem

Poza własną widocznością, musimy pamiętać także i o kilku innych kwestiach, które sprawią, że sport po zmroku będzie łatwiejszy i bezpieczniejszy. Warto dodać, że zasady te nie odnoszą się właściwie stricte do samego joggingu. Zachowujcie je jeżdżąc na rowerze, rolach, czy ćwicząc na osiedlowej siłowni.

Oświetl sobie drogę

Nawet, gdy biegamy po miejskich ścieżkach czy parkowych alejach, możemy napotkać słabo oświetlone fragmenty dróg. Niespodziewana przeszkoda taka jak korzeń czy kamień może doprowadzić do tragedii, dlatego miejmy w zanadrzu coś do oświetlenia drogi. Najwygodniejsza będzie poręczna latarka-czołówka, z regulacją wysokości światełka.

Biegaj znanymi trasami

Bieganie wieczorem po obcej okolicy to nienajlepszy pomysł. Odkrywanie nowych terenów zostaw sobie na jaśniejszą porę dnia – po zmroku łatwo się zgubić, co może być sporym problemem zwłaszcza, gdy decydujesz się na jogging np. w lesie. W tego typu „dzikich” terenach nietrudno o zagrożenia takie jak rów z wodą, czy skryta między drzewami sadzawka.

MP3 zostaw w domu

Każdy z nas z pewnością lubi uprawiać sport w towarzystwie ulubionej muzyki. Sądzę jednak, że podczas biegania wieczorem nie jest to najlepszy pomysł – wystarczy, że nasza widoczność jest już ograniczona, wobec czego warto pozwolić słuchowi pracować na maksymalnych obrotach. Odblaski nie zwalniają nas z obowiązku zachowania uwagi – z muzyką na uszach nie usłyszymy klaksonu samochodu, czyjegoś wołania, a w przypadku biegania po peryferiach – odgłosów niekoniecznie przyjaznego zwierzęcia.

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz