By

Siedząca praca to znak obecnych czasów i rzeczywistość ogromnej większości z nas. Osoby wykonujące prace biurowe niejednokrotnie skarżą się na bóle kręgosłupa i stawów, jednocześnie narzekając na zbyt małą ilość wolnego czasu, który mogłyby poświęcić na uprawianie sportu. Jednak – dla chcącego nic trudnego! Nawet w biurze, podczas krótkich przerw w pracy możesz zapewnić swojemu ciału odrobinę zdrowotnej aktywności.

Ośmiogodzinna, siedząca praca, po zakończeniu której boli cię każdy skrawek ciała? Niestety, obecnie wielu z nas boryka się z podobnymi problemami – jesteśmy coraz bardziej zapracowani, z kolei sama praca staje się coraz bardziej stacjonarna, niezależnie od branży. To negatywnie odbija się na kondycji organizmu – zwłaszcza, gdy „po godzinach” nie starcza już czasu na pełnowartościowy trening.

Praca biurowa nie musi oznaczać jednak ciągłych bólów kręgosłupa, stawów czy mięśni. Poświęcając krótkie przerwy w pracy możesz wykonać kilka prostych, relaksujących ćwiczeń – gwarantujemy, że poczujesz się znacznie lepiej!

  1. Rozciąganie górnego odcinka kręgosłupa

Siedząc weź do ręki średniej ciężkości przedmiot (np. małą butelkę wody). Wyciągnij rękę przed siebie, a następnie powoli przenieś ją daleko za plecy, przekładając butelkę za głową. Powtórz ćwiczenie 10 razy dla każdej z rąk.

  1. Relaks dla ramion

Złóż ręce na wysokości mostka, jak do modlitwy. Staraj się nie ruszać tułowiem przenosząc złączone ręce raz na lewą, raz na prawą stronę. Powtórz ćwiczenie 10 razy dla każdej ze stron.

  1. Pośladki i dolny odcinek pleców

W pozycji siedzącej wyprostuj plecy, po czym unieś pośladki kilka centymetrów nad krzesłem, lekko pochylając się do przodu. Utrzymaj pozycję przed 5 sekund, po czym usiądź. Wykonaj 15 powtórzeń (uwaga: wymagane stabilne krzesło!)

  1. Rozciąganie brzucha

Ponownie sięgnij po butelkę wody – chwyć ją w obydwie dłonie, a następnie unieś ręce wysoko ponad głowę, jak najbardziej potrafisz. Napnij mięśnie brzucha przez kilka sekund, po czym rozluźnij je. Wykonaj 10 powtórzeń.

  1. Coś dla „biurowych” palców

Wyciągnij przed siebie rękę i wyprostuj palce. Następnie, nadal wyprostowane, skieruj je w kierunku podłogi. Drugą dłonią delikatnie przyciągaj palce do siebie, lekko je rozciągając. Powtórz ćwiczenie 10 razy dla każdej z rąk.

kregoslup

…A gdy bóle pleców staną się szczególnie uciążliwe, sięgnij po fachową literaturę – 
PLECY BEZ BÓLU OD A DO Z. PRAKTYCZNY PORADNIK DLA OSÓB Z BÓLAMI KRĘGOSŁUPA I TYCH, KTÓRZY CHCĄ ICH UNIKNĄĆ


One Comment

  1. zdrowolandia / 22 lutego 2017 at 16:49 /Odpowiedz

    Pomocne ćwiczenia

Leave a Reply