By

Katując się klasycznymi brzuszkami, często zapominamy, że wystarczy lekko zmodyfikować ćwiczenie, aby bardziej zaangażować mięśnie skośne brzucha. To one w głównej mierze odpowiadają za ładny kształt i jędrność tej części tułowia. Prezentujemy 5 ćwiczeń na mięśnie skośne brzucha, które powinnaś włączyć do walki z niechcianą oponką.

Ćwiczenia na męsn ie skośne brzucha

Połóż się na macie na plecach. Nogi wyprostowane w kolanach, ręce proste za głową. Unoś równocześnie lewą rękę i prawą nogę, tak aby palcami ręki dotknąć palców stopy. Powtórz 10 razy i zmień stronę. Wykonaj 3 serie.

Ławka skośna z ciężarkami i linkami

Ławka skośna z ciężarkami i linkami

Drugie proponowane przez nas ćwiczenie to brzuszki skośne. Połóż się na plecach, dłonie spleć z tyłu głowy, prawą stopę oprzyj o kolano zgiętej lewej nogi. Odrywaj od podłogi ramiona i tułów i wykonuj skręt, dotykając lewym łokciem do prawego kolana. Wróć i powtórz ćwiczenie 10 razy. Potem zmień nogę i zrób 10 brzuszków skośnych na drugą stronę. Powtórz w 2 seriach.

Ławka wielofunkcyjna

Ławka wielofunkcyjna

Mięśnie skośne brzucha zaangażują także nożyce poziome. W leżeniu na plecach z prostymi rękami ułożonymi swobodnie wzdłuż tułowia unieś nogi na wysokość 10-20 cm nad podłogę. Zacznij rozszerzać nogi do boku i krzyżować je tak, aby w momencie gdy znajdą się nad sobą, krzyżowały się w kostkach. Pamiętaj o tym, aby nie dotykać nogami podłoża, a gdy w jednym powtórzeniu prawa noga będzie na górze, to w drugim na tej pozycji ma się znaleźć lewa i odwrotnie.

Ławka prosta regulowana

Ławka prosta regulowana

W walce z oponką pomoże także podciąganie nóg. Połóż się na ławeczce skośnej lub innej pochyłej, stabilnej powierzchni, złap się mocno szczebla drabinki, uchwytu ławeczki, itp. Podciągaj zgięte w kolanach nogi jak najbliżej klatki piersiowej, a potem wracaj do pełnego wyprostu.

Ławka do ćwiczeń mięśni brzucha i grzbietu

Ławka do ćwiczeń mięśni brzucha i grzbietu

Ostatnie ćwiczenie w naszym zestawie to skłony boczne. Stojąc w lewą rękę chwyć sztangielkę (waga 2 kg lub więcej), a prawą dłoń oprzyj o tył głowy. Wykonaj po 15 skłonów do prawego boku, przełóż ciężarek i zrób to samo na lewą stronę. Całość powtórz w 2 seriach.

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "5 ćwiczeń na mięśnie skośne brzucha"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

Super rozgrzewka

wpDiscuz